Oppiminen ja opettaminen muuttuvissa ympäristöissä (OOMY)

Otavan Opiston oppimislaboratoriossa käynnistyy tammikuussa 2011 kaksivuotinen opetusalalla työskenteleville ja oppimisesta kiinnostuneille suunnattu koulutus: Oppiminen ja opettaminen muuttuvissa ympäristöissä (OOMY).

Koulutuksessa voi osallistua yksittäisiin pajoihin joko etänä tai läsnä. Osallistumisensa voi suunnitella myös niin, että useammat pajat yhdessä pajojen välisen työskentelyn kanssa muotoutuvat laajemmaksi koulutuskokonaisuudeksi. Osallistua voi yksin, ryhmänä tai tiiminä, tai vaikkapa koko oppilaitoksena tai organisaationa.

Vuosien 2011 ja 2012 sisällöt nivoutuvat verkkopedagogiikkaan, sosiaalisen median pedagogiikkaan, vaihtoehtoisiin pedagogiikoihin, tulevaisuuspedagogiikkaan ja teknisen osaamisen pedagogiikkaan. OOMYn yleisesittelyn, lisää pedagogisista linjoista sekä opettajuuden muutokseen liittyvän koulutusesimerkin voit lukea Otavan Opiston pajasivuilla. Sinne rakentuu ratas kerrallaan OOMYn avoin konehuone. Tervetuloa mukaan ideoimaan, suunnittelemaan, toteuttamaan ja oppimaan!

Tietoja Tiina Airaksinen

Kehittämispäällikkö Otavan Opistolla. Yleissivistävän koulutuksen kehittämistoiminta; kehittämishankkeet, konsultointi; pedagoginen täydennyskoulutus; oppimisen tulevaisuuden tutkimus, (laadullinen) ennakointi; Opetussuunnitelmat-yksikön vetäjä. Tausta: aineenopettaja (ue, ps), etäopettaja, verkkopedagogi, etäopetuksen ja ilmiöpohjaisen oppimisen edelläkävijä, oppikirjailija.
Kategoria(t): oppiminen Avainsana(t): , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

3 vastausta artikkeliin: Oppiminen ja opettaminen muuttuvissa ympäristöissä (OOMY)

  1. Tammikuun pajaohjelma on nyt julkaistu Verkkopeda.ningissä:
    http://verkkopeda.ning.com/group/pedakoulutus/forum/topics/1101-tyoepajapedagogiikka

    Ilmoittautumiset Internetixin pajojen kautta: http://paja.internetix.fi/oomy/

  2. Helmikuun pajassa aiheen Pelit oppimisen tukena eli infoa ja demoja peleistä ja pelipedagogiikasta. Ohjelma: http://paja.internetix.fi/2011/01/helmikuun-pajaohjelma/

  3. Paluuviite: Katsaus Verkkopedagongin vuoteen: Pedagoginen täydennyskoulutus, lukion tulevaisuus ja ilmiöpohjainen oppiminen kiinnostavat | Verkkopedagongi

Jätä kommentti